
El guanyador de la cinquena Convocatòria d’Arts Visuals, Daniel Gasol, inaugura l’exposició ‘Los Triángulos: crònica d’una cooperativa’. El treball de Gasol narra el procés de lluita veïnal per la dignificació del barri de Diagonal Mar des de l’inici de la seva creació. A partir de tres illes d’edificis dels anys 70, construïts per treballadors de les fàbriques contigües, es formen tres places triangulars que defineixen una urbanització que viurà els canvis econòmics, demogràfics i urbans de la ciutat de Barcelona.
El projecte es materialitza en una exposició que inclou un documental, una instal·lació, una peça audiovisual, una sèrie de cartells i una sèrie de fotografies. L’exposició s’inaugura el dijous 23 de novembre a les 19.30h i es podrà visitar fins al 22 de desembre de 2017 a La Casa Elizalde.
Estrena del documental Los Triángulos: crònica d’una cooperativa
El dijous 23 de novembre a les 18h s’estrena a La Casa Elizalde el documental dirigit per Daniel Gasol Los Triángulos: crònica d’una cooperativa. El projecte de recerca en forma de vídeo-documental retrata la història de la comunitat de veïns popularment anomenada Los Triángulos. El film preserva la documentació i els relats populars com a representació no institucional de la zona, actualment gentrificada, així com els testimonis dels veïns i fills dels mateixos, que van viure la lluita des de dins, col·laborant activament en la reconstrucció de la zona per convertir-la simbòlicament en una barricada, tant a nivell arquitectònic com metafòric.
Cicle de cinema Los Triángulos: crònica cinematogràfica d’una barricada
Es projectaran tres pel·lícules filmades a Barcelona acompanyades d’una taula rodona al final de cada projecció on diversos especialistes parlaran sobre la pel·lícula i sobre el cinema com a eina de construcció d’ideologies globals sobre determinades ciutats.
- Yo el Vaquillla, dirigida per José Antonio de la Loma es projectarà el dilluns 4 de desembre a les 19h. La presentació serà a càrrec d’Andreu Meixide, gestor audiovisual i arquitecte.
- Los Jóvenes de barrio, dirigida per Vídeo Nou es projectarà el dilluns 11 de desembre a les 19 h. La presentació serà a càrrec de Maite Ninou, realitzadora audiovisual, docent i artista.
- Criando ratas, dirigida per Carlos Salado es projectarà dilluns 18 de desembre a les 19h. La presentació serà a càrrec d’Andrés Hispano, realitzador audiovisual i comissari.
Sobre Daniel Gasol
Daniel Gasol és llicenciat en Belles Arts per la Universitat de Barcelona (UB) i Doctor en Estudis Avançats en Produccions Artístiques i Recerca. Des del 2014 treballa per la UB fent recerca en diferents narratives que plantegen qüestions entorn a la legitimitat del poder, la classe o la identitat.