Programació cultural d’hivern

#ApropemLaCultura #ComunitatElizalde 

La cultura cada dia més a prop

Estrenar programació sempre és quelcom que ens fa molta il·lusió. Nous títols, noves imatges, nous temes per reflexionar i per acompanyar-nos a travessar l’hivern amb artistes de talent indiscutible.  Teatre, cinema, arts visuals, música, dansa i circ amb un denominador comú: ser creacions liderades majoritàriament per dones.

El primer espectacle que veurem és el familiar Sabates Vermelles, un conte en què una actriu i una acordionista ens expliquen la història d’una nena que posa per davant la seva felicitat a una vida plena de bens materials. Continuarem la programació adreçada a famílies, al febrer, amb un espectacle de dansa i acrobàcia, Avua. I ja al març podrem veure el multipremiat Hai, la pescadora de somnis, una peça amb màgia i poesia visual.

Els dijous de febrer i març estaran dedicats a les Arts Escèniques. La màgia lenta és un monòleg punyent però necessari, interpretat de manera brillant per Marc Garcia Coté. L’espectacle està inclòs al cartell del Festival OUI!, i amb ell començarem la programació del cicle. La següent data està reservada a l’artista Miriam Moukhles amb una peça que ens parla del “Duende”, amb text i música en directe, La intèrprete y los inimitables. El 17 de febrer arriba des de ses illes l’obra Paradís, una road-movie mallorquina en clau tragicòmica escrita i interpretada per Sergio Baos. El següent dijous veurem Desol(a)dos, un experiment escènic a partir de dos solos creats prèviament per Cecilia Colacrai i Daniel Rosado. El març començarà amb més dansa, aquesta vegada urbana i contemporània, de la mà de la companyia Nishelma amb el seu espectacle Deformadxs. Contribuirem als actes del 8 de març amb Exabrupte, una peça acabada d’estrenar en la què la coreògrafa Maria Garriga aborda el paper de la maternitat a la nostra societat. El 17 de març serà el moment de Silur, un espectacle de poesia, dansa i música en directe a partir de textos de la seva creadora, Sònia Moya. I acabarem el cicle el 24 de març, a l’inici de la primavera, amb The Very Last Northern White Rhino, una coreografia de Gaston Core interpretada pel ballarí Oulouy.

El Clàssics i no tant d’aquest trimestre s’endinsa en la música antiga de diferents èpoques. Seran quatre concerts que tindran lloc els divendres de febrer. El quintet Anacronía Ensemble serà el primer en actuar, amb un repertori del primer classicisme interpretat amb instruments de l’època. L’11 de febrer el duet format per la cantant Montserrat Isanta i el guitarrista barroc Jon Wasserman, interpretaran cançons del segle XVII. Un programa ben diferent, centrat en la improvisació a l’època barroca, és el que ens portarà el guitarrista Edwin García González. I acabarem el cicle amb obres del segle XVII per a violoncel barroc i violone, de la mà de Carla Rovirosa Guals i Fran Petrač.

Per últim, el cicle de música actual Coincidents tindrà lloc els divendres de març i estarà centrat en cançó i en dones creadores i líders dels seus propis projectes. El 4 de març Raquel Herreros presentarà en quartet el seu primer treball, poemes de Màrius Torres fets jazz, pop i so mediterrani. L’11 de març escoltarem al duet de piano i veus Voraigua. Paul Perera i Muntsa Moral interpretaran un repertori de creació pròpia amb cançons que estan entre la música d’arrel i la clàssica. El 18 de març ens visitaran les ja consolidades Carolina Alabau i Èlia Bastida amb el seu jazz mediterrani. I ja per acabar, el 25 de març, escoltarem el quintet d’Elle León, la proposta més pop de la programació.

La programació de cinema s’inicia dimarts 18 de gener amb la primera sessió del programa de cinema documental ‘Docs del Mes’ amb la pel·lícula Arica, una història d’investigació impactant sobre l’abocament il·legal de residus tòxics a la ciutat xilena d’Arica. 

Aquesta mateixa setmana també inaugurem l’exposició ‘Paisatges teixits‘ de l’artista tèxtil Francesa Piñol, que ens mostra una sèrie de peces tèxtils que són el resultat de potenciar la creativitat a partir del descobriment i coneixement d’un entorn i de les experiències que s’hi han viscut, donant valor a la memòria i als oficis tradicionals. Paral·lelament a l’exposició hem programat dos tallers on s’experimentarà en la creació de fils i amb el teler.

La següent exposició que inaugurarem el dimecres 9 de març és un projecte del col·lectiu Venecia Flúor format pels artistes Alba Rihe i Adrià Gil. L’exposició titulada “On van elles II” proposa una cartografia del present del barri que envolta La Casa Elizalde. Un espai on s’invocaran les veus del passat, present i futur creant una suspensió de temps perquè la persona que hi transiti se submergeixi en una instal·lació múltiple: visual, sonora i textual. L’exposició s’emmarca dins del programa Temporals, un circuit d’exposicions itinerants per diferents centres cívics i culturals de la ciutat promogut per l’ICUB. 

La programació de cinema segueix amb el cicle Mirades, cicle de cinema documental i d’autor de La Casa Elizalde amb el qual col·laborem amb diferents entitats i professionals del cinema. Per aquesta ocasió, un tant especial i molt il·lusionant, hem volgut apropar-nos al projecte interdisciplinar de l’artista Mireia Sallarès Las Muertes Chiquitas i durant el mes de març projectarem aquesta peça documental dividia en tres sessions.

Una pel·lícula, de quasi 5 hores, que mostra les entrevistes a més de 30 dones de Mèxic de diferents zones del país, de diverses edats, estrats socials, professions i religions, que parlen de l’orgasme femení.

Aquesta és doncs la nostra programació d’hivern. Una selecció feta amb molta cura per tal de fer arribar a tothom qui ho desitgi el bo i millor de la creació que s’està fent ara mateix a casa nostra i més enllà. Us hi esperem!

Descarrega els fulletons de la programació de cada cicle:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Entrada gratuïta. Aforament limitat.

Reserva a través de casaelizalde.com o trucant al 93 488 0590 des d’una setmana abans de l’espectacle.


MESURES COVID-19: ús obligatori de mascareta dins del centre i durant la representació de l’espectacle. Les localitats estaran separades amb distància de seguretat. La circulació d’entrada i sortida del públic es realitzarà seguint les indicacions del personal del centre.

© Imatge de cartell: Cia. Sifó de l’espectacle Sabates vermelles.