“Els orgasmes, com la terra, són de qui els treballa”

#Mirades22 #LasMuertesChiquitas #ElizaldeCinema

‘Las Muertes Chiquitas’ és un projecte interdisciplinari de l’artista Mireia Sallarès que consta d’entrevistes a més de trenta dones de Mèxic centrades en l’orgasme femení i tot el que aquest comporta

Parlar sobre l’orgasme ja és un tabú. Però parlar sobre l’orgasme femení… és un altre nivell. Perquè és molt més que conversar sobre plaer. Implica posar en paraules què significa ser una dona i com vivim la nostra sexualitat. També és parlar de tradició, de política, de dolor i de violència.

Aquesta temporada dediquem el cicle MIRADES a la projecció de Las Muertes Chiquitas, un projecte interdisciplinari de la Mireia Sallarès. A Mèxic, de vegades, a l’orgasme femení se l’anomena “la muerte chiquita”. Amb aquest joc de paraules, l’artista va iniciar el seu treball d’indagació, entrevistant a més de trenta dones de Mèxic, de diferents zones del país, de diverses edats, estrats socials, professions i religions, que parlen sobre l’orgasme femení.

Les històries de vida de les dones entrevistades relaten successos relacionats amb els feminicidis de Ciudad Juárez, amb les treballadores sexuals de barris marginats, les professores universitàries, les exiliades de guerres europees, les seropositives, les homosexuals, les transsexuals, les exguerrilleres dels anys 70, les burgeses, les indígenes, les estudiants, les mares, les àvies, les filles, etc.

El documental, que dura gairebé 5 hores, es presentarà en tres sessions, que comptaran amb la presentació i el col·loqui a càrrec de l’artista. Com a novetat d’aquest any, dos dels visionats es repetiran exclusivament per a públic jove de 15 a 20 anys.

Sessió 1
Dimarts 22 de febrer a les 19 h
“Lo que nadie quiere ser” “El género se inventa”
Espanya, Mèxic | 2013 | 100 min | VO

Els dos primers capítols exploren la dimensió política i la construcció de la subjectivitat que entra en joc en la vivència de l’orgasme de les dones.

*Aquesta sessió es farà també a les 17 h exclusivament pensada per a públic jove, de 15 a 20 anys

Sessió 2
Dimarts 1 de març a les 19 h
“El orgasmo se trabaja” i “Lo femenino se traiciona”
Espanya, Mèxic | 2013 | 100 min | VO

Tercer i quart capítol en els quals l’artista indaga tot allò que l’orgasme femení deixa veure quan el pensem en llibertat, en intimitat, en confiança i des de la seva dimensió col·lectiva i política.

Sessió 3
Dimarts 15 de març a les 19 h
“El miedo se pierde” “La felicidad no se retiene”
Espanya, Mèxic | 2013 | 100 min | VO

Els dos darrers capítols recullen i conclouen les derives de totes les veus implicades en aquesta llarga recerca sobre la vivència del plaer de les dones i de l’orgasme femení com a paradigma i paradoxa.

*Aquesta sessió es farà també a les 17 h exclusivament pensada per a públic jove, de 15 a 20 anys

Mireia Sallarès (Barcelona, 1973)

És artista visual i viu en trànsit entre Barcelona i d’altres ciutats estrangeres en les quals desenvolupa la seva pràctica artística. La condició d’estrangeria és fonamental en els seus projectes que són resultat de llargues investigacions sobre temes essencials com la violència, la mort, el desig, el sexe, la legalitat, la veritat, l’amor o el treball. La noció de «vida viscuda» és l’eix sobre el qual s’articula tota la seva pràctica artística, afirmant que «la UNESCO hauria de declarar-la patrimoni de la humanitat i garantir-la com un dret universal que ens vincularia als vius i als morts».

 

Entrada gratuïta. Aforament limitat.

Reserva a través de casaelizalde.com o trucant al 93 488 0590 des d’una setmana abans de l’esdeveniment.


MESURES COVID-19: ús obligatori de la mascareta dins del centre i durant la projecció.

 

© Imatge de cartell: Ramiro Chaves, 2008 © Mireia Sallarès